کد خبر: ۵۹۵۲۳۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۶ - ۰۳ مهر ۱۳۹۹
به گزارش خبرخودرو، دبیر کارگروه تخصصی اتومبیل سندیکای بیمه گران ایران از تاثیر افزایش قیمت خودرو و قطعات آن بر حق بیمه های شخص ثالث و بدنه سخن گفت.
افزایش قیمت خودرو و قطعات آن چه تاثیری بر حق بیمه شخص ثالث و بدنه داشته است؟


به گزارش خبرخودرو، دبیر کارگروه تخصصی اتومبیل سندیکای بیمه گران ایران از تاثیر افزایش قیمت خودرو و قطعات آن بر حق بیمه های شخص ثالث و بدنه سخن گفت.

علی اصغر عنایت در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو اظهار داشت: در بیمه شخص ثالث علی رغم اینکه خسارات مالی شرکت های بیمه به دلیل بالا رفتن قیمت قطعات به شدت افزایش یافته و در برخی موارد با افزایش قیمت ماشین های داخلی تا 5 برابر و ماشین های خارجی تا 10 برابر مواجه هستیم اما میزان حق بیمه افزایش نیافته اما در بیمه بدنه به دلیل افزایش قیمت قطعات موجب افزایش حق بیمه بدنه شده است زیرا قیمت قطعات بیشتر از قیمت خودرو است. به عنوان مثال اگر قیمت یک اتومبیل 100 میلیون تومان بوده و با افزایش قیمت خودرو به 500 میلیون رسیده و 5 برابر شده قیمت قطعات آن 7 برابر شده است.

وی با اشاره به کاهش 20 درصدی تصادفات و تاثیر آن بر میزان خسارات خاطرنشان کرد: با وجود افزایش خسارات شرکت های بیمه اما کاهش 20 درصدی تصادفات میزان خسارات شرکت های بیمه را کاهش داده و می توان گفت کاهش آمار تصادفات میزان خسارات را آن طور که انتظار می رفت افزایش نداده است.

دبیر کارگروه تخصصی اتومبیل سندیکای بیمه گران ایران درباره تاثیر کرونا بر میزان خسارت ها اظهار داشت: از یک طرف به دنبال شیوع ویروس کرونا میزان سفرها و به تبع تصادفات و خسارت های ناشی از آن کاهش یافته اما از سوی دیگر تحریم ها، افزایش قیمت خودرو و ... میزان خسارت ها را به شدت افزایش داده است.



نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"