کد خبر: ۵۹۵۰۴۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۶ - ۰۱ مهر ۱۳۹۹
به گزارش خبرخودرو، رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران به بیان وضعیت فعلی صنعت خودرو کشور و علت افزایش قیمت‌ها پرداخت.


به گزارش خبرخودرو، رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران به بیان وضعیت فعلی صنعت خودرو کشور و علت افزایش قیمت‌ها پرداخت.

سید عبدالوهاب سهل‌آبادی در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو در خصوص افزایش قیمت خودرو در بازار اظهار داشت: موضوع قیمت خودرو را می‌بایست در دو بخش کارخانجات خودروسازی و بخش بورس و بازار مورد بررسی قرار داد.

وی افزود: هجوم سرمایه‌های سرگردان به بخش بورس خودرو به عنوان یکی از دلایل افزایش قیمت خودرو مطرح است..

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران با اشاره به بازنگری فصلی قیمت خودرو از سوی شورای رقابت گفت: بهای مواد اولیه، گرانی ارز و بی‌ثباتی قیمت‌ها دست به دست هم داده و متاسفانه بازار خودرو را ممر کسب درآمد برای عده‌ای قرار داده که فساد اقتصادی را به همراه داشته است.

سهل‌‌آبادی بیان کرد: امروز صنعت خودرو در مجموع در یک وضعیت بلاتکلیفی قرار گرفته که کسی نمی‌تواند برای آن حرف آخر را بزند به گونه‌ای که تصمیم‌گیری نهایی برای حل مشکلات این صنعت غیرممکن گردیده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر قطعه‌سازان در ارتباط با خودروسازان نسبت به تاخیر یا عدم دریافت مطالبات شان گلایه دارند و از طرف دیگر کیفیت و قیمت خودروها نیز میزان رضایت مصرف‌کنندگان را تحت‌الشعاع خود قرار داده و در جهت کسب رضایت مشتری اقدام موثری انجام نشده است. در حال حاضر سود تولید خودرو در کشور تنها به جیب دلالان سرازیر می‌شود و خودروسازان و مصرف‌کننده سهم مطلوبی از این صنعت ندارند.



نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"