کد خبر: ۵۹۴۱۶۰
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۰ - ۲۳ شهريور ۱۳۹۹
به گزارش خبرخودرو، رئیس کانون انجمن‌های صنفی حمل کالای کشور گفت: عدم تحقق وعده های داده شده برای نوسازی ناوگان حمل و نقل این صنعت را به چالش کشیده و موجب افزایش قیمت کامیون شده است.


به گزارش خبرخودرو، رئیس کانون انجمن‌های صنفی حمل کالای کشور گفت: عدم تحقق وعده های داده شده برای نوسازی ناوگان حمل و نقل این صنعت را به چالش کشیده و موجب افزایش قیمت کامیون شده است.

ناجی سلامی در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو اظهار داشت: طرح های بسیاری تا کنون برای نوسازی ناوگان حمل و نقل کشور در نظر گرفته شده اما به دلیل عدم اجرای آنها و انتظاری که برای رانندگان ایجاد شده ، چالش هایی را در بازار حمل و نقل به وجود آورده و در حال حاضر قیمت کامیون های حمل بار به 4 میلیارد تومان رسیده است.

وی درباره طرح نوسازی ناوگان که با همکاری خودروسازان داخلی آغاز شده است، گفت: به دلیل تحریم ها و موانعی که در زمینه واردات قطعه و همچنین عدم وجود ابزارهای لازم وجود دارد، اجرای این طرح زمان بر خواهد بود که این امر بر بازار ناوگان تاثیرگذار خواهد بود.

رئیس کانون انجمن‌های صنفی حمل کالای کشور در خصوص نوسازی کامیون های 6 و 10 چرخ و همچنین کامیون های زیر 10 تن تشریح کرد: طرح نوسازی با همکاری شرکت های داخلی شامل کامیون های بالای 6 چرخ و کامیون های زیر 10 تن به شرط اینکه از عمر آنها 50 سال گذشته باشد نوسازی و بازسازی خواهند شد و شرکت های ایرانی مانند ایران خودرو نمونه های از این نوع کامیون ها را به نمایش گذاشته اند.

سلامی بهترین راهکار نوسازی ناوگان را واردات کامیون های سه سال ساخت اروپایی دانست و گفت: انجمن صنفی حمل کالای کشور در تلاش است که زمینه واردات کامیون های سه سال ساخت را فراهم کند زیرا با واردات حتی 100 دستگاه کامیون می توان به رونق صنعت حمل و نقل کشور کمک کرد و تولید خودروهای کار چینی نه تنها به نفع حمل و نقل کشور نیست بلکه موجب هدر رفت هزینه های دولت شده و بر اقتصاد کشور تاثیر می گذارد.

وی با اشاره به موانعی که برای واردات کامیون های کارکرده اروپایی وجود دارد، افزود: در حال حاضر مشکلاتی که در زمینه سرمایه گذاری و ارائه تسهیلات وجود دارد، واردات این کامیون ها را به تعویق انداخته است. به عبارت دیگر راننده به دلیل نداشتن سرمایه کافی و کارت بازرگانی قادر به واردات نخواهد بود. به همین دلیل انجمن به دنبال ایجاد هلدینگ با حضور سرمایه گذاران است که سرمایه گذار به نام فعالان حوزه حمل و نقل اقدام به واردات کامیون کرده و ما نیز از گمرک کامیون ها را تحویل بگیریم. در مورد تسهیلات نیز با توجه به اینکه راننده قدرت خرید کامیون 60 هزار یورویی را نخواهد داشت سعی بر دریافت تسهیلاتی برای رانندگان داریم.

رئیس کانون انجمن‌های صنفی حمل کالای کشور دلیل عدم موفقیت طرح های مختلف نوسازی ناوگان را تحریم ها و عدم وجود ابزار لازم برای نوسازی دانست و گفت: به دلیل تحریم ها واردات قطعه به سختی انجام می شود و تولیدات داخلی جوابگوی این تعداد کامیون فرسوده نیست. همچنین عدم اجرای وعده های بسیاری که برای نوسازی داده شده بازار را به چالش کشیده و موجب افزایش قیمت ها شده است. انتظار می رود با پیگیری های وزیر راه و شهرسازی و معاون اول رییس جمهور این بار شاهد اجرایی شدن طرح های نوسازی ناوگان باشیم.



نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"