کد خبر: ۵۹۴۰۱۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۲ - ۲۰ شهريور ۱۳۹۹
به گزارش خبر خودرو، مدیران زیادی آمدند و رفتند و در این میان بارها بر خروج پراید از چرخه تولید شرکت خودروسازی سایپا تاکید کردند اما هیچ یک نتوانستند از آورده مالی که پراید برای این گروه خودروسازی داشت چشم بپوشند.

به گزارش خبر خودرو، مدیران زیادی آمدند و رفتند و در این میان بارها بر خروج پراید از چرخه تولید شرکت خودروسازی سایپا تاکید کردند اما هیچ یک نتوانستند از آورده مالی که پراید برای این گروه خودروسازی داشت چشم بپوشند. 

با وجود این در دوره جدید، مدیرعامل شرکت خودروسازی سایپا امضای خداحافظی پراید را بر خط تولید این محصول نگاشت تا حرف و حدیث های متعددی که در خصوص کیفیت این خودرو وجود داشت را خاتمه دهد.

خبر خداحافظی رسمی پراید یکی از خبرهای مهم این روزهای صنعت خودرو است چرا که پراید یکی از پرتیراژترین خودروهای تولید داخل کشور است (به طوری که سهم پراید از تولیدات گروه خودروسازی سایپا در دو دهه اخیر همواره بیش از 50درصد بود و گاه به 80درصد هم رسیده بوده است) که به دلیل قیمت پایین به نسبت سایر محصولات داخلی همواره جذابیت بسیاری در بازار خودرو کشور داشته است. از سوی دیگر در شرایطی کنونی که تحریم های آمریکا وضعیت اقتصادی کشور را دچار اختلالات چندانی کرده است اینکه مدیران شرکت سایپا تصمیم گرفتند بعد از چند دهه با خودروی پراید خداحافظی کنند خود اتفاق مهم دیگری است و در واقع یک ریسک در تاریخ مدیریتی این شرکت به حساب می آید.

در این میان اما مهمتر از خداحافظی پراید، رونمایی از محصول جدید شرکت سایپا به نام شاهین است. خودروی کراس اووری که سایپا از آن رونمایی کرده است و مراحل آماده سازی برای ورود به بازار را می گذارند. آنگونه که به نظر می رسد این خودرو نتیجه‌ی ۶ سال طراحی و توسعه‌ی پلتفرم خودرو در سایپا است که از نظر کارشناسان تحولی قابل اعتنا در تولید محصولات داخلی کشور و شرکت سایپا به حساب می آید.

آنچه که واضح و مبرهن است اینکه تحول در ساختار تولیدی هر شرکتی و به خصوص ورود محصول جدید به بازار نیازمند مدیریت قوی و دوراندیشانه است، موضوعی که سید جواد سلیمانی آن را به خوبی در نظر گرفته است و برهمین اساس قصد دارد با محصولات جدیدی که مبتنی بر مولفه های همچون کیفیت، تکنولوژی های جدید و به روز هستند این گروه خودروسازی را متحول کند. در واقع تحول در ساختار تولیدی سایپا مرهون رویکرد و نگاه مدیریت است شرکت است. چرا که سایپا دیگر به عنوان برندی پرایدساز دیده نمی شود بلکه خودروسازی است که سعی دارد در سطوح به روز صنعت خودرو گام بردارد.

گروه خودروسازی سایپا به نظر می رسد با مدیریت سیدجواد سلیمانی قصد دارد کلیشه های رایج در صنعت خودرو ایران را کنار بزند و نقشی دیگر بر صنعت خودرو ایران بیافریند.


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"