کد خبر: ۵۹۳۱۶۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۸ - ۱۵ شهريور ۱۳۹۹
به گزارش خبرخودرو، دبیر انجمن خودروسازان ایران ضمن بیان علت افت تولید خودرو بر اساس گزارشات اخیر از تعهد خودروسازان مبنی بر بروزرسانی معوقات و کسب رضایت مصرف‌کننده خبر داد.


به گزارش خبرخودرو، دبیر انجمن خودروسازان ایران ضمن بیان علت افت تولید خودرو بر اساس گزارشات اخیر از تعهد خودروسازان مبنی بر بروزرسانی معوقات و کسب رضایت مصرف‌کننده خبر داد.

احمد نعمت‌بخش در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو در خصوص چگونگی تحویل خودروهای معوقه با وجود افت 28.5 درصدی آمار تولید خودروسازان در مرداد ماه سال جاری در مقایسه با تیر ماه و با توجه به آغاز پیش فروش‌های جدید در روزهای اخیر اظهار داشت: افت تولید در مرداد ماه سال جاری ناشی از تعطیلات 10 روزه تابستانی است که سالانه به منظور تعمیرات و اورهال کردن دستگاه‌ها، اجرایی می‌شود.

وی افزود: شرکت‌های ایران خودرو و سایپا ضمن رسیدگی به وضعیت خطوط تولید و انجام تعمیرات در فرصت تعطیلات تابستانی، تلاش خود را در تکمیل خودروهای کف و خروج آنها از کارخانجات مبذول داشته‌اند.

دبیر انجمن خودروسازان ایران با بیان اینکه تحویل خودروهای تعهده شده، کاهش نیافته است، گفت: هر چند تولید به دلیل فرا رسیدن تعطیلات تابستانی دچار افت گردیده اما دو شرکت بزرگ ایران خودرو و سایپا قول مساعد خود را نسبت به بروزرسانی تعهدات و کسب رضایت مصرف‌کننده طی جلساتی که در کمیته خودرو برگزار شده، اعلام داشته‌اند و در طول تعطیلات تابستانی نسبت به تکمیل خودروهای ناقص کف کارخانه و تحویل به خریداران اقدام نموده‌اند.

نعمت‌بخش در خصوص چگونگی کاهش هزینه تولید و قیمت خودرو در نهضت ساخت داخل در عین کاهش ارزبری با توجه به اینکه واردات قطعات گاهی ارزان‌تر از داخلی‌سازی تمام می‌شود، بیان کرد: این پرسش را قطعه‌سازان می‌بایست پاسخگو باشند اما با توجه به افزایش نرخ ارز و واردات بر اساس نرخ دلار آزاد، قطع به یقین ساخت داخل قطعات می‌بایست ارزان‌تر از واردات تمام شود و اگر بر خلاف این امر صادق باشد، به طور حتم، سیستم داخلی‌سازی در صنعت قطعه معیوب و یا دچار مشکلات ساختاری است که می‌بایست اصلاحات لازم در این خصوص از سوی قطعه‌سازان صورت بگیرد.

وی با اشاره به اینکه یکی از چالش‌های خودروسازان همواره امکان برخورداری از قطعات غیررقابتی است، تصریح کرد: قیمت مناسب و کیفیت خوب از مولفه‌های تولید قطعه رقابتی است لذا انتظار ما از تمامی قطعه‌سازان، تحویل قطعات رقابتی به خودروسازان است که با توجه به محدودیت‌های اعمال شده در تعیین قیمت خودرو، این موضوع بسیار حائز اهمیت است.

دبیر انجمن خودروسازان ایران تاکید کرد: عدم افزایش قیمت مناسب خودرو، افزایش قیمت مناسب قطعات به قطعه‌سازان را نیز کان لم یکن خواهد کرد البته خرید قطعه از قطعه‌سازان داخلی با قیمتی گران‌تر از قطعات وارداتی به هیچ وجه مورد پذیرش شرکت‌های ساپکو، سازه گستر و مگاموتور نیست لذا این شرکت‌ها، قطعه‌سازان را همواره اجبار به اصلاح سیستم‌های تولید و اقدام در جهت کاهش قیمت تمام شده می‌نمایند.

نعمت‌بخش در پایان در خصوص تولید خودروهای جدید با رویکرد افزایش حداکثری ضریب داخلی‌سازی و تاثیر آن بر افزایش هزینه تولید و قیمت خودرو خاطرنشان کرد: اگر خودروسازان بتوانند با کمک قطعه‌سازان در زمان تولید انبوه، تیراژ خودروهای جدید را افزایش دهند، همین امر، هزینه قالب را بر روی قطعات سرشکن کرده و قطعه را اقتصادی می‌نماید و در غیر این صورت هزینه قطعه برای خودروساز افزایش می‌یابد.


اخبار مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
طراحی و تولید: "ایران سامانه"