کد خبر: ۵۹۱۱۸۳
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۰ - ۱۵ مرداد ۱۳۹۹
به گزارش خبرخودرو، با تعامل دستگاه‌های مستقر در مرز دوغارون و افزایش ساعت کاری این گذرگاه رسمی، تردد کامیون‌های حامل بار در این معبر از سر گرفته شد.


به گزارش خبرخودرو، با تعامل دستگاه‌های مستقر در مرز دوغارون و افزایش ساعت کاری این گذرگاه رسمی، تردد کامیون‌های حامل بار در این معبر از سر گرفته شد.

مدیر پایانه مرزی دوغارون تایباد گفت: پیش از این معطلی کامیون‌های ترانزیت در مرز دوغارون ناشی از نبود زیرساخت لازم برای پذیرش خودرو‌های سنگین حامل کالا در گمرک کشور افغانستان بود.

کریم نوایی همچنین تعطیلات چهار روزه عید قربان در افغانستان، افزایش تقاضای خرید انواع کالا‌های ایرانی از سوی تجار این کشور و بسته بودن مرز پاکستان را از دیگر علت‌های افزایش کامیون‌های متوقف شده در پایانه مرزی دوغارون تایباد برشمرد.

وی افزود: امسال تعداد خروجی ناوگان حمل و نقل از معبر رسمی دوغارون ۱۰ درصد افزایش داشت که این نیز توقف و معطلی را دوچندان کرده بود.

مدیر پایانه مرزی دوغارون به فعالیت ۱۰ واحد باسکول در گمرک منطقه ویژه اقتصادی و نیز بازارچه مرزی دوغارون در خاک ایران برای تسهیل و شتاب در اعزام تانکر‌ها و کامیون‌های حامل سوخت و کالا اشاره کرد.

نوایی ادامه داد: این در حالی است که گمرک افغانستان در آن سوی مرز تنها یک دستگاه باسکول در اختیار دارد.

وی گفت: به منظور تسهیل در روند ورود و خروج خودرو‌های سنگین در گمرک دوغارون، پیشنهاد افزایش ساعت کاری در دو مرز دوغارون و اسلام قلعه به دستگاه‌های متولی داده شد که هم اکنون فعالیت از ساعت هفت صبح تا ۱۹ است.

نوایی افزود: پیرو رایزنی صورت گرفته با مسوولان گمرک اسلام‌قلعه افغانستان، طی هفته جاری وضعیت رفت و آمد کامیون‌های حامل بار به حالت عادی بازگشته و به معطلی آن‌ها پشت مرز کشور همسایه خاتمه داده می‌شود.

بطور میانگین روزانه ۱۵۰ دستگاه کامیون حامل بار ترانزیت از پایانه مرزی دوغارون به سمت افغانستان خارج می‌شود.

گمرک دوغارون در ۱۸ کیلومتری تایباد قرار دارد.

پایانه مرزی دوغارون رتبه پنجم کشور در حوزه صادرات از معبر‌های زمینی، رتبه سوم ترانزیت خروجی و رتبه اول تردد مسافری با ناوگان حمل و نقل عمومی را در بین معبر‌های زمینی کشور از آن خود کرده است.

دوغارون پر رونق‌ترین گمرک خراسان رضوی و پس از گمرک مشهد تنها گمرک مستقل در این استان محسوب می‌شود که تقریبا تمام ترانزیت کالا به افغانستان از طریق آن صورت می‌گیرد.


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"