کد خبر: ۵۹۰۸۵۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۱ - ۱۳ مرداد ۱۳۹۹
گروه بین الملل: طراحی خودرو هنری است که توسط کاپیتالیسم و قوانین سفت و سخت هدایت می شود.


گروه بین الملل:  طراحی خودرو هنری است که توسط کاپیتالیسم و قوانین سفت و سخت هدایت می شود.

به گزارش خبرخودرو، اگرچه بسیاری از خودروهایی که امروز می بینیم، زمانی فقط یک طرح جوهری بر روی کاغذ بوده اند. از جمله طراحان خودرو می توان به فرانک استفان اشاره کرد. این طراح اگرچه خودش معروف نیست اما خودروهایی از قبیل مازراتی MC12، فیات 500 و فراری F340 طراحی کرده است. او همچنین مک لارن P1 را طراحی کرده است.

استفان گفت برای طراحی های خود، از طبیعت الهام می گیرد. مثلا برای طراحی P1 از حیوانات سریع، الهام گرفته است. همچنین برای کاهش صدای آزاردهنده باد از طرحی شبیه به بدن شمشیرماهی روی میله های آینه بغل استفاده کرده است.

استفان هنگام شروع یک پروژه، از خودکار و کاغذ استفاده می کند و ابتدا محور اصلی خودرو را قبل از قسمت های دیگر خودرو، طراحی می کند. برای طراحی P1، جای راننده را روی شاسی قرار می دهد تا میدان دید راننده بهتر شود و مرکز چرخ ها را بلندتر از نقاط دیگر خودرو طراحی می کند تا به راننده کمک کند روی این ابرخودرو مانور دهد.

یکی از ویژگی های قابل توجه این خودرو، چراغ های عقب آن است که طبق طراحی استفان، حذف شده اند و برای یک خودروی سواری کاربردی نیستند. سپس چراغهای جلو وجود دارد که شبیه به نمای لوگوی مک لارن هستند. با وجود کامپیوترها، سلیقه خریداران و دیگر عوامل تعیین کننده، طراحی خودرو همچنان یک هنر به حساب می آید.


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"