کد خبر: ۵۸۹۵۳۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۶ - ۲۷ تير ۱۳۹۹
به گزارش خبرخودرو، رئیس کانون انجمن های صنفی حمل کالای کشور از عدم ارائه خدمات پس از فروش کامیون های سه سال ساخت اروپایی در ایران سخن گفت.


به گزارش خبرخودرو، رئیس کانون انجمن های صنفی حمل کالای کشور از عدم ارائه خدمات پس از فروش کامیون های سه سال ساخت اروپایی در ایران سخن گفت.

ناجی سلامی در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو اظهار داشت: کامیون های کارکرده اروپایی هیچ گونه خدمات پس از فروش و تعهدی در این مورد در ایران نخواهند داشت. ضمن اینکه واردات کامیون های کارکرده اروپایی به ارزش سه میلیارد تومان عملا غیرممکن است زیرا هیچ راننده ای توان پرداخت این مبلغ را ندارد. بنابراین واردات این کامیون ها در حد شعار بوده و ضربه آن را ناوگان حمل و نقل خواهد خورد.

وی ادامه داد: کانون انجمن صنفی حمل کالای کشور برای واردات کامیون های اروپایی پیشنهادی مبنی بر ایجاد هلدینگ با همکاری سرمایه گذاران و ارائه تسهیلاتی از سوی دولت را مطرح کرده است اما این امر محقق نشد و تا زمانی که واردات کامیون از طریق کارخانجات صورت می گیرد نتیجه ای جز قیمت گزاف کامیون نخواهد داشت.

رئیس کانون انجمن های صنفی حمل کالای کشور افزود: نوسازی ناوگان حمل و نقل نیازمند یک راهکار اساسی است و تنها راه آن واردات کامیون توسط خود رانندگان است تا به دست مصرف کننده واقعی برسد. همچنین کامیون های چینی و تولید کامیون های بی کیفیت داخلی ناوگان حمل و نقل کشور را فرسوده‌تر خواهد کرد.

سلامی به حضور دلال ها در ناوگان حمل و نقل کالا اشاره کرد و گفت: بر اساس طرح کلید به کلید با اسقاط کامیون و انجام تمامی امور مربوط به آن توسط شخص بنده مقرر شد 900 دستگاه کامیون از شرکت سایپا دیزل و آریا دیزل در اختیار ما قرار بگیرد اما به دلیل خریداری آن توسط دلال ها این امر تحقق نپذیرفت.

رئیس کانون انجمن های صنفی حمل کالای کشور درباره پرداخت مطالبات معوقه کامیون داران بیان کرد: پرداخت حقوق کامیون داران در گذشته توسط شرکت های حمل و نقل صورت می گرفت اما در حال حاضر توسط اداره بازرگانی پرداخت می شود. ضمنا مطالبات کامیون داران تا پایان سال گذشته تسویه شده و فقط شرکت های خلیج فارس و آبادان به دلیل کرونا پرداخت مطالباتشان به تأخیر افتاده است که امید است در ماه های آینده پرداخت شود.


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"