کد خبر: ۵۸۵۹۵۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۶ - ۱۳ خرداد ۱۳۹۹
به گزارش خبرخودرو، رئیس هیأت مدیره رانندگان کامیون های یخچال دار استان تهران از افزایش قیمت خودروهای سنگین و دلایل آن سخن گفت.


به گزارش خبرخودرو، رئیس هیأت مدیره رانندگان کامیون های یخچال دار استان تهران از افزایش قیمت خودروهای سنگین و دلایل آن سخن گفت.

عبدالله خانعلی در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو در خصوص تأثیر بازار خودرو سواری بر خودروهای سنگین اظهار داشت: به طور کلی افت ارزش ریال و بی ثباتی اقتصادی موجب شده نقدینگی مردم و افرادی که در بازارهای مختلفی فعالیت می‌کنند جذب خرید دلار، سکه، خودرو سواری و خودروهای سنگین و ... شود. موضوع خودروهای سنگین و کامیون نیز از این امر مستثنی نیست چرا که به دلیل افت ارزش ریال کامیون داران ترجیح می دهند که نقدینگی خود را به خرید کامیون اختصاص دهد تا ارزش سرمایه خود را حفظ کند. بنابراین با توجه به شرایط حاکم بر کشور، افزایش تقاضا برای تبدیل ریال به خرید خودروهای سنگین موجب افزایش قیمت این خودروها نیز شده است.

وی درباره واردات کامیون های کارکرده اروپایی و تأثیر آن بر بازار خودروهای سنگین گفت: عملاً واردات کامیون های کارکرده اروپایی تأثیری بر بازار خودروهای سنگین نخواهد گذاشت چرا که با توجه به قوانین سازمان راهداری واردات کامیون های اروپایی ضد و نقیض و غیرممکن است. بر اساس شرایطی که سازمان راهداری برای واردات کامیون های اروپایی قرار داده، این کامیون ها باید سه ساله باشند و یورو 6 نباشند این در حالی است که اروپا از سال 2015 خودروهای یورو 6 تولید کرده است.

رئیس هیأت مدیره رانندگان کامیون های یخچال دار استان تهران ادامه داد: مسأله دیگر شرایط اقلیمی مرطوب اروپا است که موجب پوسیدگی قطعات خودرو می شود. ضمن اینکه در اروپا راننده مالک کامیون نیست. بنابراین راننده هنگام کار با خودرو خیلی از مسائل فنی را رعایت نمی کند و این خودروها سه شیفت کاری توسط سه راننده کار می کنند. بنابراین کامیون های کارکرده اروپایی تا چهار یا پنج سال جوابگوی ناوگان فرسوده ایران خواهد بود.

خانعلی در پایان بیان کرد: در امور تجاری هدف نباید تنها نقل و انتقال کالا باشد، اگر هدف سازمان راهداری نوسازی ناوگان فرسوده است ابتدا می بایست زیرساخت های نوسازی اصلاح شود ویکی از مصادیق آن می تواند این باشد که راننده مالک کامیون نباشد. همچنین می بایست قیمت گازوئیل واقعی شود زیرا تا زمانی که قیمت گازوئیل یارانه ای است سیستم حمل و نقل و راننده متضرر خواهد شد و خودروهای فرسوده نیز از کار افتاده می شوند.


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"