کد خبر: ۵۷۶۹۰۸
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۴ - ۲۱ بهمن ۱۳۹۸
به گزارش خبرخودرو، رئیس هیات مدیره انجمنCNGکشور ضمن تاکید بر لزوم ورود به مبحث برقی کردن موتورسیکلت‌ها در جهت کاهش آلایندگی، گازسوز کردن موتورها را نیازمند تدوین یک سند راهبردی و توسعه‌ای دانست.


به گزارش خبرخودرو، رئیس هیات مدیره انجمنCNGکشور ضمن تاکید بر لزوم ورود به مبحث برقی کردن موتورسیکلت‌ها در جهت کاهش آلایندگی، گازسوز کردن موتورها را نیازمند تدوین یک سند راهبردی و توسعه‌ای دانست.

اردشیر دادرس در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو در خصوص زیرساخت‌های موردنیاز برای اجرای طرح گازسوز کردن موتورسیکلت‌ها و نحوه تامین منابع مالی آن اظهار داشت: نسبت به تامین منابع مالی و اعتبار مورد نیاز جهت اجرای این طرح تاکنون تصمیمی گرفته نشده است.

وی در خصوص چالش‌های اجرای این طرح گفت: در حال حاضر در دنیا موضوع برقی کردن موتورسیکلت‌ها مطرح است و اقدام در جهت گازسوز کردن این وسیله در برخی از کشورها تنها به صورت پایلوت و آزمایشی انجام شده است.

رئیس هیات مدیره انجمنCNGکشور افزود: با اجرای این طرح مخازن گاز موتورسیکلت‌ها بر حجم و وزن موتور می‌افزایند و به نظر می‌رسد که عملیاتی کردن آن منطقی و اصولی نباشد.

دادرس ادامه داد: بهتر است سرمایه‌‌ها در جهت برقی کردن موتورها به کار گرفته شوند و در خصوص وسایل نقلیه سنگین از قبیل کامیون‌ها و اتوبوس‌های فرسوده و دودزا برنامه‌ریزی‌های موثر صورت بگیرد.

وی در خصوص ورود وزارت نیرو به برقی کردن موتورسیکلت‌ها گفت: اقدام وزارت نیرو در این خصوص به جا و مناسب است و می‌بایست در جهت اجرایی کردن این طرح تامین اعتبار و بسترسازی‌های لازم را انجام دهد.

رئیس هیات مدیره انجمنCNGکشور با بیان اینکه وزارت نفت و نیرو باید در این زمینه با تشکیل کارگروه به این حوزه یاری برسانند، اذعان داشت: در جزیره کیش تمامی موتورهای اینجینی‌ و بنزینی تبدیل به برقی شده‌اند که یک طرح نمونه و موفق در کشور است و شهرهای بزرگ دنیا هم این روند را دنبال کرده‌اند.

دادرس موضوع گازسوز کردن موتورها را نیازمند متولی دانست و افزود: تاکنون کارگروه بررسی و اجرای این طرح مشخص نشده است. علاوه بر این می‌بایست در این خصوص یک سند راهبردی و توسعه‌ای موجود باشد تا بر اساس آن اقدام شود و در هر زمان شاهد رویکرد متمایز نسبت به یک موضوع نباشیم.

وی با بیان اینکه برخی از تصمیمات در وزارت نفت بر اساس اقتضائات زمانی و مکانی اتخاذ می‌‌شود، گفت: این نحوه عمل قابل ایراد است در صورتی که باید بر اساس یک برنامه‌ریزی مشخص و معین پیش رفت.

رئیس هیات مدیره انجمنCNGکشور در پایان در خصوص وضعیت اقتصادی جایگاه‌های سی ان جی خاطرنشان کرد: می‌بایست کارمزدهای مربوطه به جایگاه‌داران پرداخت شود و افزایش کارمزد متناسب با هزینه در دستور کار قرار گیرد.


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"