کد خبر: ۵۱۳۴۴۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۲ - ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷
تحقیق و توسعه ، برگ برنده خودروهای چینی
به گزارش خبرخودرو ، یک کارشناس صنعت خودرو کشور با اشاره به افزایش تقاضا برای خودروهای چینی گفت : امروزه خودروهای چینی به دلیل قیمت مناسب، ظاهر زیبا و آپشن های متنوع با افزایش تقاضای چشمگیری رو به رو هستند .
افزایش تقاضا در بازار خودروهای چینی

به گزارش خبرخودرو ، یک کارشناس صنعت خودرو کشور با اشاره به افزایش تقاضا برای خودروهای چینی گفت : امروزه خودروهای چینی به دلیل قیمت مناسب، ظاهر زیبا و آپشن های متنوع با افزایش تقاضای چشمگیری رو به رو هستند .

امیر حسن کاکایی در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو اظهار داشت : این واقعیت را نباید نادیده گرفت که کیفیت خودروهای چینی روز به روز افزایش می یابد ضمن اینکه با توجه به کیفیت و آپشن ها و ظاهر از قیمت مناسبی برخوردار هستند .

وی افزود: امروزه مردم براساس واقعیت ها تصمیم گیری می کنند و واقعیت خودروهای چینی قیمت مناسب نسبت به کیفیت آنهاست.

وی گفت : چنانچه خواستار کاهش تقاضا از سوی مردم برای خودروهای چینی هستیم ، لازم است که صنعت خودرو داخلی یک صنعت رقابت پذیر شود و محصولات متنوع و با کیفیت را به بازارهای جهانی عرضه نماید.

امیر حسن کاکایی تصریح کرد: رقابت پذیری صنعت خودرو داخل در گرو افزایش کیفیت ، سرمایه گذاری در بخش تحقیق و توسعه و رعایت کلیه استاندارهاست .

این کارشناس صنعت خودرو کشور اذعان داشت : خودروهای چینی به دلیل تولید انبوه هزینه های کلانی را در بخش تحقیق و توسعه انجام می دهند و این موضوع قطعا در توسعه و تنوع تولید نقش بسزایی دارد.به عنوان مثال در بخش تحقیق و توسعه کمپانی گریت وال در چین که خودروی هاوال را تولید می کند حدود 7 هزار نفر فعالیت دارند و سرمایه گذاری 5 میلیارد یوانی برای آن انجام شده است.

کاکایی گفت : تعداد خودروسازان در ایران زیاد است ولی به دلیل تیراژ تولید کم برایشان مقرون به صرفه نیست که هزینه های کلانی را در بخش تحقیق و توسعه نمایند.

وی افزود: این یک تصور اشتباه است که کشور چین را با 30 سال گذشته مقایسه کرد ؛ چراکه امروزه چین به یک ابر قدرت جهانی تبدیل شده است.

به گفته وی اینکه به طور خاص با خودروسازان چینی مقابله کرد مشکلی را حل نمی کند؛ بلکه لازم است به طور عام بر روی توسعه صنعت داخلی تمرکز کرد و محصولات جدید با کیفیت و متنوع تولید کرد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
طراحی و تولید: "ایران سامانه"